2009-03-18

Idag

ska Lilleman å jag ut i skogen med Bosse. Vi går nog ner till Karsefors och går lite terräng. Han måste träna och att gå på asfalt gjorde ingen nytta. Han verkar inte bli bättre så det lutar nog åt op framöver. Men ju mer tränad och musklad han är innan desto bättre.

I fre var Lilleman och hans kompis på busfabriken och jagade livet ur Ronny.. I 3 timmar. Med en liten glasspaus. Tänk om man hade en liiiten % av deras energi.. Herre jösses vad dom sprang omkring som tättingar. Skönt att man slipper ha koll på dom hela tiden.

I lördas kom Lillemans kompis hit ett par timmar. 5 min efter att han hade åkt hem kom farfar och vela låna hem Lilleman en stund. När han kom hem 2 timmar senare var han helt slut.. Somnade på soffan stax efter sju.
Gissa om man fick igen det morgonen efter?? 5,40 tyckte han att det var dax att gå upp. Vilket inte mamma tyckte som för en gång skull hållt sig vaken till längre än 22 en kväll. Jag tvingade nämligen Ronny att sitta uppe och kolla på Schindlers List som gick på tv. Nu när vi snart ska iväg till Auswitch..
Men tack å lov så hade vi pippi på datan nere, så Lilleman fick sätta sig och kolla på 4 avsnitt av det.. Då gick de ju 2 timmar. Lite mer humant att gå upp då :)

I sön var vi och bowlade och åt pannkaksbuffe. Kul.. fast jag förlorade :( Men Samuel blev lika lycklig om han fick ner 1 kägla som 5.. Han hoppade och tjoade och skrek Yesss, I did it!! Och sen skulle de kramas och göras high five.. Han var jätte duktig den lille ligisten.

Trullexa har efterlyst lite före och efter bilder på köket.. Ska se om jag kan få till det.

Nån mer som vill se? :)

Inga kommentarer: