2009-05-12

SPA

Nu har vi varit på spa i Varberg.. Jättemysigt ställe vid havet. Hade inga behandlingar på lör utan varsitt kurbad på sön. Men iaf så han vi vara med på vatten gympa och vatten harmoni, de var ung som qi gong. Sen bar de in i ångbastun.. *pust* Jag doppade mig faktiskt i kallbaljan efter det. 15 gradigt havsvatten *brrrr* Men skönt var det...efteråt :)
Vi hade lite tid innan middan så vi tog en tur i en massage stol med tillhörande ljusterapi och lukt med avslappnande musik.. Där hade jag kunnat sova hela natten. Jätteskönt.

Och inte hittade han igen oss vid middagen i sin lilla dator heller, men vi visste ju att vi skulle äta (stog ju på lappen) så han tog för givet att vi skulle ha buffe.. Å vi åt buffen.. jösses vilken mat.. Å så gott.. å så mycke.. Både kallt å varmt.. Vi njöt för fulla muggar. Ja vi skulle ju ha vin till maten, hehee 63 spänn för ett halvt glas vin!!! Men hallå.. Å de va de billigaste! Vi hittade en flaska för 2560 kr.. tänkte vi skulle slå till på den, men vi hade nog inte kännt nåt skillnad så vi tog de "billiga" vinet.
När vi stog och tog för oss av alla färska frukter till efterrätt kom han ångandes och var helt förstöd.. Men åhh.. vi skulle ju haft supe, vilken miss.. Å vi undrade förståss hur mycke vi blev skyldiga nu då :( Men de var visst åt andra hållet :) Han tyckte de var så penibelt hihi så han undrade vad vi druckit.. ja vin hade vi tagit till maten, ville vi ha ett till glas så stod han för båda glasen!! Visst kunde vi ta ett glas vin till :) Å sen fick vi säga till om vi vela ha nåt till kaffet i baren sen så fick vi säga till.. Ok
Å vad vi skrattade när vi satt oss igen, våra bordsgrannar hade nämligen fått supe... Till förrätt en exklusiv parmaskinka inlindad i ett salladsblad.. Middan bestod av en exlusiv egenhändigt fångad firre från havet och potatismos på höjden.. Efterrätten var ett pytteglas pannakotta med ett hallon! Å de skulle vara dyrare än de vi åt rågade tallrikar av? Gud så glada vi var att vi fått fel och 2 glas vin på köpet!

Vi var så trötta efter middan att vi inte orkade gå till baren en gång, och sen drack ju ingen av oss kaffe iaf.. Somnade mitt i CSI på hotellrummet. Havsluft och gympa tar på en gammal kropp ;) Måste ju vara de när man hellre väljer sängen framför baren??

Dan efter begav jag mig till gymmet när M hade sin behandling.. Herre jösses..jag ställde mig på en sån vibrationsplatta :) Satte på 40 sek och tryckte fel så jag kom på high vib.. Jag höll ju förhelvete på att dö! Å inte tog jag mig av heller för allt vibrerade. Fick ett skratt anfall så tårarna sprutade när elendet stannade och jag rasade i stack på plattan.. Så den fick vackert stå i sitt hörn så tog jag maskinerna som stog still! De var en upplevelse.. :)
Efter 45 min i gymmet var M klar och vi lånade stavar! och gick till varbergs fästning.. 45 min rask takt. Trodde inte jag skulle kunna ta mig uppför trappen när vi väl kom fram till hotellet igen. Sen var de dax för min behandling. Kurbad med ansiktsmassage. De var väl sådär.. trodde hon skulle gnida av hela fejan, (kände mig som en sån gummigubbe som fanns förr man stoppade fingrarna i på baksidan...) Men de va lite skönt att ligga i badet 30 min iaf.
Efter de blev de lunch och hemfärd. :)
Är helnöjd med den 40 års presenten åxå

De här borde man unna sig oftare :)

Inga kommentarer: