2009-12-31

NYÅRSAFTON

är det visst idag.. Jaja, en dag som alla andra.

Man vaknar, fiser, ställer sig på vågen, sätter sig på toa, ställer sig på vågen igen på vägen ut, är helmotiverad att gå ett par kilometer, tittar på tempmätaren.. -15, ska bara äta frukost först, kollat tempmätaren igen -15, suckar, börja leta fram långkalsonger, ser att det är en väldig röra på strumpor, trosor, kalsonger i lådan, städar lådan men hittar inga långkalsonger, öppnar garderobsdörren, stänger den igen fort som fan innan allt trillar ut, lovar att städa garderoben när jag orkar, kollat tempmätaren -15,3.., plockar undan frukosten, trampar sönder lillemans leksaker som ligger på köksgolvet, lilleman arg, förklarar att han får skylla sig själv, visar mitt sår under foten, han tycker jag får skylla mig själv man kan ju se sig för, sätter på ungen overall och skickar ut han i snön, han frågar om det är kallt, jag svarar nej, tycker han kan åka släde i fårhagen på kullen, de tycker han åxå, fortsätter leta långkalsonger, hittar inga, duschar istället, tittar i skafferiet för att se vad vi ska äta idag, de är ju nyårsafton trots allt, hittar inget, ringer sambon i garaget och berättar att han ska bjuda på middag ute idag, går ut och kollar när lilleman åker madrass, ser kul ut men jag vill inte åka, kommer slå ihjäl mig, lilleman tycker jag är feg, åker till halmstad på eurostop, dagens är fläsknoisette med beasås och stekt potatis, det tar jag, lilleman vill ha köttbullar och lingonsylt sambon lax, jätte gott, men önskar att jag hade hittat långkalsongerna så jag hade gått innan middan, går in på coop och handlar, dom ropar ut i högtalarna att det är halva priset på leksaker, vi låssas inte höra, lilleman har hört, tycker vi ska gå till leksakerna, säger att det finns inga leksaker i den här affären, han tror oss inte, han hittar leksakerna ändå utan vår hjälp, köper en bil till kalaset han ska på, åker hem, packar en påse, ska jobba ikväll, tycker sambon kan tappa upp ett bad och hälla upp champange till jag slutat, han får se, så vi får se hur kvällen slutar.. ;)
GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer: